BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
... ŞCOALA GENERALĂ NR.5
Municipiul Săcele - Judeţul Braşov
...

PARTENERIATE

      Legaturi utile:

- isj.rdsbv.ro
- fastcharity.ro
- ccdbv.rdsbv.ro
- edu.ro
- portal.edu.ro
- municipiulsacele.ro
- prefecturabrasov.ro
- boboceii.xhost.ro
- acrr.ro
- anpcdefp.ro
- didactic.ro
- e-referate.ro
- dictionar.us
- dexonline.ro
- clopotel.ro
- magicland.ro
- parinti.com

...



FUNDATIA PENTRU ASISTENTA SOCIALA SI TINERET SACELE
Parteneri:
  • Fundatia pentru Asistenta Sociala si Tineret Sacele (www.fastcharity.ro)
  • Scoala Generala Nr. 5 Sacele
Obiectivul general al proiectului:
  • Formarea si dezvoltarea capacitatii de adaptare la un mediu informational nou , integrarea scolara si sociala pentru imbunatatirea rezultatelor scolare, conturarea personalitatii si formarea deprinderilor de indemanare la elevi care provin din medii defavorizate.
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • Prevenirea abandonului si a esecului scolar si imbunatatirea situatiei la invatatura pentru elevii din ciclul primar care provin din medii defavorizate
  • Implicarea parintilor si a comunitatii locale in sprijinul incluziunii educationale si a imbunatatirii conditiilor de educatie
  • Formarea si dezvoltarea la elevi a unui nucleu atitudinal pozitiv si benefic pentru activitate, pentru relatia cu adultii, cu alti copii si cu ei insisi
  • Dezvoltarea la elevi a unui volum de cunostinte corespunzator cerintelor programelor scolare, in fiecare din domeniile de cunoastere (limba romana, matematica, mediul inconjurator, muzica, desn si abilitati practice, educatie fizica, educatie morala si vocationala)
  • Asimilarea cunostintelor utilizand jocuri didactice prin care elevii experimenteaza activ si realizeaza treceri spontane intre elementele distractive si cele de munca si invatare
  • Formarea cadrelor didactice pentru aplicare si coordonarea activitatilor desfasurate cu elevii din categorii defavorizate
Grupul tinta:
     Plecand de la premisa ca scoala este nucleul educational intr-o comunitate si ca tot ea formeaza viitoarea societate, noi, cadrele didactice si elevii , ne-am propus conturarea unei personalitati, abordand o viziune creativa care nu tine cont de etnie, rasa sau religie.
      Grupul tinta este format din 190 de elevi, 70 de elevi din cls. I, 60 de elevi din cls. a II-a si 60 de elevi din cls. a III-a care provin din familii cu o situatie materiala precara, coordonatorul de proiect, cadre didactice, parintii elevilor implicati in proiect, intreaga comunitate.
     Selectia elevilor din grupul tinta se va face pe baza unui chestionar adresat elevilor si parintilor acestora.
     Familiile copiilor traiesc din ajutorul social acordat de guvern si din alocatiile de stat ale copiilor, ocazional si din foloasele obtinute din munca in agricultura. Deoarece acestia au un nivel scazut de cultura, copiii nu traiesc intr-un climat educational favorabil. Parintii nu inteleg rolul covarsitor al scolii in educatie si din acest motiv nu ii sprijina si uneori chiar ii determina pe copii sa nu mai frecventeze scoala, ceea ce determina absenteismul, abandonul si esecul scolar. Pentru prevenirea acestei situatii si pentru a constientiza rolul educatie, vom implica si parintii in activitatile desfasurate participand prin rotatie, in functie de timpul disponibil la activitati.
     Coordonatorul de proiect, cadrele didactice vor tine permanent legatura cu parintii, cu toate partile implicate in proiect.
Descrierea activitatilor:
     Participantii vor propune activitatile extracurriculare, tinand cont de particularitatile elevilor din grupul tinta. Vor fi analizate aceste propuneri si in functie de gradul lor de atractivitate, de impactul pe care il au asupra grupului tinta, de rezultatele care pot fi obtinute vor fi alese cele care corespund asteptarilor.
     Responsabilii de proiect vor stabilii calendarul acestor activitati. In colaborare cu cadrele didactice implicate se va stabili orarul zilnic, precum si cadrele didactice care vor desfasura activitati.
     Elevii vor viziona sau audia povesti, apoi le vor repovesti folosind imagini. Cadrele didactice, impreuna cu voluntarii vor organiza jocuri de rol, pornind de la scenariile povestilor pentru a le dezvolta acestora capacitatea de intelegrere a trairilor, simturilor si activitatilor personajelor din basme si pentru a-i ajuta sa-si imbogateasca vocabularul. Elevii vor desena dupa preferinte personaje din povesti.
     In cadrul acestor activitati se vor desfasura jocuri didactice pe urmatoarele teme: cunoasterea anotimpurilor, cunoasterea animalelor domestice si salbatice, cunoasterea plantelor medicinale si rolul acestora, cunoastere unor aspecte din activitatea omului (meserii, mijloace de transport, orientare in timp si spatiu), cunoasterea notiunilor de sat, comuna, oras, capitala, tara. Elevii vor desena, vor colora, vor decupa si vor lipi imagini cu animale. De asemenea, ei vor realiza reprezentari ale anotimpurilor cu elemente caracteristice, fructe, flori, legume, fenomene ale naturii, dezvoltandu-se astfel abilitatile practice si gandirea critica.

[sus]

S.C. DRAGONUL ROSU S.A.
Parteneri:
  • S.C. DRAGONUL ROSU S.A.
  • Gradinita Sc. Gen. nr. 5 Sacele
  • CENTRUL NATIONAL DE CULTURA AL ROMILOR
Descrierea partenerilor:
-     Compania DRAGONUL ROSU S.A. a fost infiintata in anul 2003 si reprezinta compania din grupul de firme Niro ce dezvolta proiectul Chinatown.
Investitiile substantiale facute in ultimii ani in aceasta zona comerciala si interesul continuu al oamenilor de afaceri au permis acestui proiect sa prinda contur. Acest proiect comercial este unic in Europa.
Zona comerciala Dragonul Rosu gazduieste in jur de 5000 de magazine. Este situata in zona de NE a Bucurestiului si este unul din cele mai vizitate complexe comerciale.
     Scoala Generala Nr. 5 Sacele este situata in cartierul sacelean Garcin si are un numar mare de elevi, toti de etnie rroma. In acest spatiu destul de restrans isi desfasaora activitatea cca. 1300 de elevi, dintre care 624 invata la ciclul primar, 340 la ciclul gimnazial, 156 la gradinita si restul la sansa a-II-a. Desi vin la scoala in trei schimburi, elevii nostri doresc sa invete pentru a-si face viata mai usoara atat lor cat si parintilor lor. Acestia invata in 19 sali de clase repartizate in doua corpuri de scoala, in gradinita, iar programul scolar se desfasoara in trei schimburi.
     Centrul National De Cultura Al Romilor a fost constituit prin HG 834/2003, ca institutie publica în subordinea MCC si are ca obiectiv central al activitatii sale conservarea si promovarea culturii traditionale rome, dar si constituirea si difuzarea culturii moderne ale etniei. Obiectivele principale ale CNCR decurg din Legea 430/2001, referitoare la Strategia de îmbunătătire a situatiei romilor. In afara artelor traditionale rome propriu-zise, CNCR cultiva dezvoltarea teatrului, artelor plastice si literaturii care, la randul lor reflecta mentalitatea, obiceiurile, psihologia comunitatii rome.
Obiectivul general al proiectului:
  • Acordarea unui sprijin financiar necesar scolii pentru desfasurarea proiectului "Muzica e viata mea: Glasuri de Argint"
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • achizitionarea de echipamente audio-video
  • achizitionarea de echipamente de sonorizare
  • achizitionarea de imbracaminte (costume traditionale rrome)
Grup tinta:
  • Elevii scolii generale nr. 5 Sacele, jud. Brasov. Acesti elevi sunt de etnie rroma, indiferent daca ei s-au declarat sau nu, ei traiesc intr-un mediu social nestimulativ, in ce priveste dezvoltarea lor intelectuala, fapt care este o reala bariera in participarea activa la o educatie formala. In acest mediu conditiile materiale sunt minimale. Majoritatea elevilor de etnie rroma, lucreaza de mici pentru suplimentarea veniturilor materiale ale familiilor lor, iar cei care reusesc sa absolve cele VIII clase nu isi continua studiile.
    Acest proiect intentioneaza ca aceste valori interculturale reale sa stimuleze la nivelul fiecarui elev, formarea sinelui social prin dezvoltarea respectului de sine.
  • Parintii elevilor din cadrul scolii, care prin implicarea directa in sub-proiect, vor realiza cat de importanta este educatia, pentru copiii lor, pentru formarea lor sociala, pentru promovarea valorilor interculturale. Despre valorile culturale rrome, se poate spune ca majoritatea au fost uitate, de aceea parintii implicati in sub-proiect vor constientiza faptul ca si etnia rroma are o cultura valoroasa. Prin recunoasterea acestor valori de catre scoala, in ochii acestor parinti, scoala, va capata valente pozitive, iar parintii si oamenii din comunitate, vor face ce ne indeamna educatia permanenta, adica vor invata ce inseamna valorile culturale.
  • Cadrele didactice indrumatoare, care contribuie la formarea generatiei viitoare, carora in urma sub-proiectului, le vor putea prezenta adevaratele valori culturale din mediul in care traiesc si totodata sub-proiectul este esential pentru o mai buna formare a curriculumului zonal in privinta educatiei culturale.
[sus]

COPIL CA TINE SUNT SI EU...
Parteneri:
  • Gradinita nr. 23 Brasov
  • Gradinita Sc. Gen. nr. 5 Sacele
Titlul proiectului:
  • "COPIL CA TINE SUNT SI EU..."
Tipul de educatie in care se incadreaza:
  • Educatie pentru dezvoltare personala
Domeniu:
  • civic
Tipul de proiect:
  • parteneriat educativ (etnie roma - etnie romana)
Obiectivul general al proiectului:
  • Crearea si dezvoltarea unor relatii de colaborare, cooperare si cunoastere reciproca intre elevii scolilor participante la proiect
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • dezvoltarea competentelor de comunicare
  • asumarea apartenentei la diferite tipuri de comunitati (Garcin - Brasov)
  • investigarea mediului natural si social si valorizarea experientelor personale
Coordonatori proiect:
  • Inst. Ganea Emanuela Grad. Nr. 5 Sacele
  • Inst. Lungu Daniela Grad. 23 Brasov
  • Ghircoias Adriana Grad. Nr.23
Continutul proiectului - Gradinita nr. 23 Brasov:
  • va asigura accesul copiilor de la gradinita partenera in gradinita
  • va asigura prezenta copiilor la gradinita partenera cand activitatile desfasurate o impun
  • va desfasura (prin inst. Lungu Daniela, Inst. Ghircoias Adriana ) activitati artistico-plastice, de confectionare de obiecte, expozitii cu lucrari ale elevilor
Continutul proiectului - Gradinita Sc. Gen. nr. 5 Sacele:
  • va asigura accesul copiilor de la gradinita partenera in gradinita
  • va asigura prezenta copiilor la gradinita partenera cand activitatile desfasurate o impun
  • va desfasura (prin inst. Ganea Emanuela) activitati artistico-plastice, de confectionare de obiecte, expozitii cu lucrari ale elevilor.
Grup tinta:
Beneficiari directi
  • 20 copii grupa pregatitoare Gradinita nr.5 Sacele
  • 26 copii grupa pregatitoare Gradinita nr.23, Brasov
Beneficiari indirecti
  • parintii copiilor implicati in proiect comunitatea scolara
Argument:
     Copilul de varsta prescolara invata sa se joace, sa lucreze, sa-si desfasoare activitatea intr-un cadru organizat, la inceput, intr-o colectivitate, in grup, iar apoi chiar in grupuri diferite. Acest lucru ii da posibilitatea de a comunica mai bine, de a se integra in cadrul acelui grup, de a deveni mai creativ, de a trage concluzii. Are posibilitatea de a invata din experienta altora, de a deveni mai sociabil, de a lega prietenii. Gradinita si comunitatea au datoria de a veghea asupra dezvoltarii personale optime a fiecarui copil, stimulandu-l in cautarea si descoperirea inclinatiilor/intereselor/talentelor acestora, cultivandu-le simultan aplicatia si perseverenta in realizarea obiectivelor propuse.
     Proiectul este o modalitate didactica ce combina efectul de acceptare, socializare, informare generala cu practica discutiilor de la copil la copil, de la om la om. Este, in acelasi timp, un bun prilej de provocare a factorilor responsabili de educatie in incercarea de a gasi cai de coordonare a activitatii in planul educational. De asemenea, proiectul este si o buna modalitate de antrenare si verificare a copiilor si educatorilor in vederea muncii in echipa. Diversitatea conditiilor de lucru din gradinite, experienta fiecarui cadru didactic participant ajuta la dezvoltarea adaptabilitatii comportamentului comunicativ al copiilor.
     Am avut placuta surpriza ca intr-o zi copiii, sa-mi puna o intrebare: "De ce nu mergem si noi la niste copii de la Brasov? De ce va duceti numai dumneavoastra?".
     Si astfel a incoltit in mintea noastra ideea unui proiect de parteneriat cu o gradinita din Brasov. Am demarat, astfel, acest proiect de colaborare in speranta ca in urma derularii lui copiii nostri vor crea si dezvoltarea relatii de colaborare, cooperare si cunoastere reciproca.
Metode si tehnici / Forme de organizare:
  • conversatia
  • demonstratia
  • exercitiul
  • jocuri didactice si sportive
  • activitatea frontala
  • munca in echipa
  • expozitii cu lucrari ale elevilor
  • analiza produselor realizate de copii
  • discutii de grup intre cei implicati in proiect
  • activitati comune intre gradinitele partenere
  • schimburi de casete video si CD-uri cu activitatile desfasurate
  • concursuri pe teme de comportare civilizata
  • invatarea de poezii, cantece, dramatizari
  • realizarea unui program artistic comun
  • expozitie de lucrari, fotografii care surprind momente din desfasurarea diferitelor activitati
Rezultate masurabile:
  • CD cu filmari realizate cu ocazia activitatilor desfasurate
  • album foto
  • portofoliu cu produse ale activitatii copiilor
  • brosuri
  • postere realizate de elevi
[sus]

PRIMAVARA IN SUFLET DE COPIL
Parteneri:
  • Gradinita nr. 25 Brasov, sectia Waldorf
  • Gradinita Sc. Gen. nr. 5 Sacele
Titlul proiectului:
  • "PRIMAVARA IN SUFLET DE COPIL"
Tipul de educatie in care se incadreaza:
  • Educatie pentru dezvoltare personala
Domeniu:
  • civic
Tipul de proiect:
  • parteneriat educativ (gradinita sistem Waldorf - gradinita sistem traditional)
Obiectivul general al proiectului:
  • Crearea si dezvoltarea unor relatii de colaborare, cooperare si cunoastere reciproca intre copiii participanti la proiect
  • Dezvoltarea cooperarii si a colaborarii intre cadre didactice din unitati diferite.
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • dezvoltarea competentelor de comunicare, a spiritului estetic si creativ;
  • asumarea apartenentei la diferite tipuri de comunitati;
  • investigarea mediului natural si social si valorizarea experientelor personale;
  • cultivarea dragostei fata de locul natal, fata de pitorescul tarii;
  • sa se realizeze o intercunoastere a copiiilor prin intermediul produselor activitatilor desfasurate de fiecare grupa de copii in parte;
  • sa se gaseasca modalitati variate de exprimare a gandurilor si sentimentelor privitoare la anumite teme de interes comun (creatii plastice sau de abilitati);
  • sa se desfasoare activitati educative in comun, la fiecare dintre gradinitele implicate in proiect;
  • constientizarea afectivitatii de grup ca suport al prieteniei;
  • atragerea efectiva a copiilor in organizarea unor activitati cu caracter extracurricular, conducand la cresterea numerica si calitativa a acestor activitati;
Coordonatori proiect:
  • Csabai Sarolta - Gradinita nr. 25 Brasov, sectia Waldorf
  • Ganea Emanuela - Gradinita Scolii nr. 5 Sacele
  • Salcianu Daniela - Gradinita Scolii nr. 5 Sacele
Continutul proiectului - Gradinita nr. 25 Brasov, sectia Waldorf:
  • va asigura accesul copiilor de la gradinita partenera;
  • va asigura prezenta copiilor la gradinita partenera cand activitatile desfasurate o impun;
  • va desfasura (prin Ed. Csabai Sarolta) activitati artistico-plastice, de confectionare de obiecte, expozitii cu lucrari ale elevilor, deplasarea in bune conditii a copiilor;
Continutul proiectului - Gradinita Sc. Gen. nr. 5 Sacele:
  • va asigura accesul copiilor de la gradinita partenera;
  • va asigura prezenta copiilor la gradinita partenera cand activitatile desfasurate o impun;
  • va desfasura (prin Ed. Ganea Emanuela si Salcianu Daniela) activitati artistico-plastice, de confectionare de obiecte, expozitii cu lucrari ale elevilor, deplasarea in bune conditii ale elevilor;
Argument:
     Copilul invata sa se joace, sa lucreze, sa-si desfasoare activitatea intr-un cadru organizat, la inceput, intr-o colectivitate, in grup, iar apoi chiar in grupuri diferite. Acest lucru ii da posibilitatea de a comunica mai bine, de a se integra in cadrul acelui grup, de a deveni mai creativ, de a trage concluzii. Are posibilitatea de a invata din experienta altora, de a deveni mai sociabil, de a lega prietenii. Gradinita si comunitatea au datoria de a veghea asupra dezvoltarii personale optime a fiecarui copil, stimulandu-l in cautarea si descoperirea inclinatiilor/intereselor/talentelor acestora, cultivandu-le simultan aplicatia si perseverenta in realizarea obiectivelor propuse.
     O modalitate didactica ce combina efectul de informare generala cu practica discutiilor de la copil la copil, de la om la om este proiectul. Este, in acelasi timp, un bun prilej de provocare a factorilor responsabili de educatie in incercarea de a gasi cai de coordonare a activitatii in planul educational. De asemenea, proiectul este si o buna modalitate de antrenare si verificare a copiilor si educatorilor in vederea muncii in echipa.
     Diversitatea conditiilor de lucru din gradinite, experienta fiecarui cadru didactic participant ajuta la dezvoltarea adaptabilitatii comportamentului comunicativ al copiilor.
     In cadrul acestui parteneriat dorim sa facem cunoscute cat mai multe lucruri despre noi si despre copiii nostri, sa legam prietenii, sa facem schimb de experienta, sa cunoastem cat mai multe lucruri despre zona ce ne inconjoara.
     Gradinita trebuie sa se afle in dialog autentic si permanent cu societatea, straduindu-se sa realizeze punti de legatura intre nevoile educationale, resursele/ disponibilitatile intelectuale ale copiilor si perspectivele de dezvoltare economica a societatii. Aceste activitati intregesc activitatea educativa, aducand un surplus informational copiilor si completand conditiile concrete ale educatiei acestora.
Metode si tehnici / Forme de organizare:
  • conversatia
  • demonstratia
  • exercitiul
  • jocuri didactice si sportive
  • activitatea frontala
  • munca in echipa
  • analiza produselor realizate de copii
  • discutii de grup intre cei implicati in proiect
  • activitati comune intre gradinitele partenere
  • schimburi de casete video si CD-uri cu activitatile desfasurate
  • invatarea de poezii, cantece, dramatizari
  • realizarea unui program artistic comun
  • expozitie de lucrari, fotografii care surprind momente din desfasurarea diferitelor activitati
Rezultate masurabile:
  • CD cu filmari realizate cu ocazia activitatilor desfasurate
  • album foto
  • portofoliu cu produse ale activitatii copiilor
  • brosuri
  • postere realizate de elevi
[sus]

TOTI SUNTEM EGALI
Parteneri:
  • Scoala Generala Nr. 4 "FRATII POPEEA" Sacele - judetul Brasov, reprezentata prin director, JIPA DORINEL
  • Scoala Generala Nr. 5 Sacele - judetul Brasov, reprezentata prin director TOTH DIMCEA ALEXANDRU.
Obiectivul general al proiectului:
  • Socializarea si interrelationarea grupului tinta de copii, ce contine mebrii ce provin din medii sociale diferite.
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • Interrelationarea pozitiva intre membrii grupului
  • Largirea orizontului de cunoastere a grupului tinta
  • Schimb de experienta pe teme de educatie intre cadrele didactice care coordoneaza elevii participanti
  • Finalizarea proiectului prin realizarea unor activitati comune
Scopul parteneriatului:
Colaborarea in vederea derularii unor activitati interculturale care urmaresc socializarea grupurilor etnice rrome cu elevi romani, o buna colaborare si intrajutorare, schimb de experienta intre cadrele didactice ale celor doua scoli:
  • Un proiect multicultural sub tematica "HORA PRIETENIEI" - interpretare de cantece, jocuri, recitare de poezii la clasele primare;
  • Un proiect artistic sub denumirea "MICUL ARTIST" - realizarea unor produse de educatie plastica si tehnologica.
Proiectul a fost acceptat de ambele parti, avand ca scop si implicarea comunitatii locale prin motivarea parintilor elevilor in realizarea activitatilor propuse. Parteneriatul este propus pe o perioada nedeterminata, cu propunerea ca activitatile sa fie reinnoite anual.
Grupul tinta:
Cate 20 elevi romani si rromi de la Scoala Generala nr. 4 si Scoala Generala nr. 5 Sacele, clasele primare. Criteriile de selectie vor fi stabilite de fiecare scoala in parte. Elevii vor fi coordonati de cadre didactice din partea scolilor partenere.
Descrierea activitatilor:
Activitatile se vor desfasura de doua ori pe semestru.
A. "HORA PRIETENIEI" Elevii vor prezenta cantece, poezii si dansuri invatate anterior, transmitand din experienta lor si celorlalti si invatandu-i si pe acestia. Vor organiza impreuna miniserbari, sezatori literare, concursuri de recitare si interpretare de cantece si dansuri. La activitatile lor vor fi invitate ocazional si cele doua coruri ale claselor primare "Vivat veselia!" de la Scoala Generala nr. 4 "Fratii Popeea" si "Glasuri de argint" de la Scoala Generala nr. 5 Sacele.
B. "MICUL ARTIST" In cadrul acestei activitati elevii vor realiza desene pe diverse teme date, precum si lucrari de educatie tehnologica folosind diferite tehnici de lucru si materiale specifice artelor plastice. Activitatea se va desfasura pe grupe, dintr-o grupa facand parte elevi de la ambele scoli. La sfarsitul fiecarei activitati de acest gen se vor organiza expozitii cu produsele obtinute.
Rezultatele asteptate:
La finalul primului an de parteneriat membrii grupului tinta se preconizeaza a avea urmatoarele rezultate:
  • Vor intra in contact cu alti copii si isi vor impartasi unii altora ganduri, realizari, planuri de viitor;
  • Vor lucra impreuna pentru a indeplini cerintele comune ale proiectului de parteneriat;
  • Vor impartasi, fiecare in comunitatea din care provine, impresiile legate de experientele lor;
  • Se va crea o punte de legatura intre membrii grupului, care va sta la baza continuarii proiectului;

[sus]

COPIL CA TINE SUNT SI EU
Parteneri:
  • Scoala Generala Nr. 24 Brasov, reprezentata prin director Iosif Elena
  • Scoala Generala Nr. 5 Sacele, reprezentata prin director Toth Dimcea Alexandru.
Obiectivul general al proiectului:
  • Crearea si dezvoltarea unor relatii de colaborare, cooperare si cunoastere reciproca intre elevii scolilor participante la proiect.
Obiectivele specifice ale proiectului:
  • sa utilizeze, in scopul realizarii unor produse, tehnici de lucru cu diverse materiale si ustensile;
  • sa combine creativ tehnicile si instrumentele de lucru pentru realizarea produselor pe care le doresc;
  • sa realizeze produse finite, utile, in concordanta cu destinatia pentru care au fost create;
  • sa-si asume roluri in proiectarea , executarea, evaluarea produsului realizat;
  • sa manifeste initiativa in relatiile interpersonale, in grupul de lucru in care isi desfasoara activitatea , fara a fi stanjeniti de diferentele dintre ei;
  • sa cunoasca si sa recunoasca existenta unor persoane cu nevoi speciale;
  • sa invete sa comunice unii cu altii, sa se integreze in colectivitate diversa;
  • sa dovedeasca incredere in partenerul de echipa in realizarea unor produse;
  • sa dezvolte sentimente reciproce de intelegere si afectiune, de acceptare si cooperare.
Scopul parteneriatului:
  • Desfiintarea blocajelor de comunicare care exista intre copii romani si cei rromi datorita diferentelor de socializare, comportamentale, culturale, de limba, preocupari precum si influentei mediului social.
Coordonatori proiect:
  • inv. Ardelean Elena - Scoala Generala Nr. 24, Brasov
  • inv. Marin Viorica - Scoala Generala Nr. 24, Brasov
  • inv. Grigercsik Ildiko - Scoala Generala Nr. 5, Sacele
  • inv. Itu Aurelia - Scoala Generala Nr. 5, Sacele
  • prof. Samoila Ecaterina - Scoala Generala Nr. 5, Sacele
Grupul tinta:
  • elevii claselor I-IV de la Scoala Generala Nr. 24, Brasov
  • elevii claselor a II-a si a III-a de la Scoala Generala Nr. 5, Sacele
Descrierea activitatilor:
     Cadrele didactice din cele doua unitati scolare si-au dorit realizarea acestui proiect pentru a colabora, a schimba idei, a comunica, in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune cu elevii.
     Din discutiile cu parintii elevilor s-a constatat ca ei sunt interesati sa cunoasca elevi noi, eventual sa schimbe pareri cu parintii acestora.
     Chiar si elevii si-au manifestat dorinta de a-si face prieteni noi in alta localitate.
     Au fost planificate intalniri, activitati comune si vizitarea celor doua unitati scolare.
     Pentru concretizarea acestui proiect vor avea loc schimburi de vizite intre elevii celor doua scoli. Drumul dintre cele doua localitati ofera posibilitatea imbogatirii cunostintelor despre geografia locala, dar si insusirea unor norme de comportare civilizata.
Rezultatele asteptate:
     Dialogul permanent care se naste din actiunile educative, intre cadrele didactice si elevi, nu este un simplu act de comunicare, ci de cautare de solutii la problemele ridicate. Pentru realizarea acestui dialog vom coopera toti cei implicati in acest proiect.
     Prin modul cum organizam si desfasuram intreaga paleta de activitati, vom reusi sa dezvaluim copiilor frumusetea vietii de scolar.
     Vom realiza pe deplin obiectivele propuse daca vom folosi mijloacele educative si de invatare care sa fie acceptate de catre copii. Placerea si bucuria de a rezolva o situatie, o problema, vor face ca efortul depus pentru rezolvarea lor, sa nu fie o povara.
     Desigur, am lasat loc liber spontaneitatii si actului liber, am valorificat fiecare moment, am tinut cont ca "fiecare invata de la fiecare" si ca schimbul de idei sau sentimente antreneaza intreaga personalitate a protagonistilor.
     Numai actionand unitar vom asigura caracterul de cotinuitate a continutului, a formelor si mijloacelor de instruire si educare a elevilor, facilitand in mod evident conditiile de adaptare si integrare a lor la noile cerinte impuse de programa scolara.
[sus]

MARATONUL MUZEELOR BRASOVENE
Parteneri:
  • Grupul pentru Initiativa Locala CORONA
  • Scoala Generala Nr. 5 Sacele
Obiectivul general al parteneriatului:
  • Participarea unui grup de elevi ai scolii 5 Sacele in cadrul proiectului de promovare a identitatii brasovene multiculturale in scoli si licee, realizat de Grupul pentru Initiativa Locala CORONA. Expertii GIL CORONA vor coordona activitatile destinate elevilor, in colaborare cu cadrele didactice insotitoare si reprezentanti din cadrul Muzeului de Arta Brasov, Muzeului Memorial Casa Muresenilor, Muzeului de Etnografie, Muzeului Judetean de Istorie (Casa Sfatului-Brasov), Muzeului Primei Scolii Romanesti si Centrului de Tineret Brasov. Cadrele didactice pregatesc elevii pentru vizita la muzeu si se ocupa de fixarea informatiilor.
Obiectivele specifice ale parteneriatului:
  • Imbunatatirea cunostintelor de istoria locala elevilor, in urma parcurgerii unui circuit muzeal format din cinci muzee ale Brasovului, sub ghidajul specialistilor in educatie muzeala
  • Formarea unui comportament specific pentru vizitarea unui muzeu
  • Constientizarea importantei patrimoniului muzeal si a valorilor multiculturalismului
  • Formarea de deprinderi de lucru privind selectarea informatiei si prelucrarea ei in vederea realizarii diferitelor lucrari recomandate in cadrul proiectului.
Descriere:
     Parteneriatul a luat fiinta in anul scolar 2006-2007 cand in luna noiembrie elevii clasei a VI au vizitat Muzeele brasovene primind ghidaj din partea profesionistilor. Aceasta vizita a fost facuta in decursul a doua zile.
     Elevilor li s-a oferit date istorice, culturale, au putut face o incursiune imaginara in lumea stramosilor prin vizualizarea diferitelor modele de vesminte , obiecte casnice sau alte obiecte taranesti.Ba chiar au primit mostre din razboiul de tesut. Toate aceste memorabile incursiuni in lumea de altadata au fost transpuse de un elev in revista scolii din acel an.
     In 2007-2008 am continuat colaborarea si noi clase de elevi au parcurs drumul Brasovului pentru incantarea ochilor.
     In una din aceste zile elevii au jonglat cu uneltele de scris pentru a desena la indemnul managerului ONG-ului Corona, un animal imaginar.
     Dorinta de cunoastere le-a fost rasplatita prin primirea unor caciulite de care copiii s-au aratat foarte incantati, nu pentru elementul in sine ci pentru gestul frumos venit din partea organizatorilor.
     Captarea de informatii prin vizualizarea exponentelor din muzee, jocul si recompensa au dezvoltat in sufletele copiilor scolii noastre dorinta de a participa in numar mai mare la aceste activitati. Fapt dovedit in 2008-2009 si speram sa fim activi in fiecare an.
[sus]

PROTOPOPIATUL SACELE
Parteneri:
  • Protopopiatul Sacele
  • Scoala Generala Nr. 5 Sacele
Obiectivul general al parteneriatului:
  • consolidarea initiativelor de relationare intre Biserica si Scoala prin programe realizate de ambele Institutii, destinate tuturor categoriilor de elevi
Obiectivele specifice ale parteneriatului:
  • formarea unor atitudini proactive fata de Biserica, in ansamblu
  • formarea deprinderilor moral-educationale
  • pregatirea copiilor in vederea reintegrarii lor in colectivitate, prin diferite programe
Descriere:
     Stiut este faptul ca Biserica este o parte semnificativa din viata noastra. Parintii elevilor nostri primesc vizitele preotilor parohi cu diferite ocazii: Boboteza, sfestanie, inmormantare dar si ei iau contact cu Biserica prin diferite slujbe: Cununia, Sf. Liturghie, Botezul, s.a.

     Pentru aprofundarea cunostintelor primite de profesorii de Religie la clase, elevii au participat activ in Sf. Biserica cu diferite ocazii, in colaborare cu parohii Bisericii Sf. Adormire a Maicii Domnului din Satulung Sacele si cu acceptul parintilor elevilor nostri.

     In marea sarbatoare a Nasterii Domnului am purces frumos cu colinde duioase in mareata Casa Dumnezeiasca si am primit zambetele si aplauzele creinciosilor adunati la Liturghia de dinaintea Craciunului. Am primit deasemenea invitatia de a canta colindele strabune si in anii ce vor veni, de aceea noi venim an de an si ne bucuram de primirea calduroasa a preotilor si crestinilor din Biserica.

Nu uitam nicidecum de cea mai mare sarbatoare a crestinilor si anume Inviera Domnului, de aceea cu mic cu mare ne rugam la Cerescul Dumnezeu in Saptamana Patimilor la frumoasele slujbe ale Deniilor.In fiecare an primim Sfanta Impartasanie si cerem de la Dumnezeu intelepciunea de a invata mai bine si de a ne forma personalitatea in spiritul invataturilor moral-religioase.

     Am stabilit o colaborare si cu Protopopiatul Sacele si a fost demarata o activitate privind combaterea si prevenirea cu infectarea HIV/SIDA, initiativa ce a cuprins clasele a VII a si a VIII a, prin participarea d-nei asistent social a Protopopiatului.

- - - - -
[sus]

Copyright © scoala5sacele.xhost.ro Site Meter    Administrator site:carmenpanoiu@yahoo.com